انتقاد آصفری از دخالت شورای امنیت در خصوص استفاده از گازوئیل در نیروگاه ها



نایب رئیس کمیسیون امور داخلی و شوراهای شورای اسلامی با انتقاد از مجوز دیوان عالی کشور برای استفاده از گازوئیل در نیروگاه ها، بر تشدید آلودگی هوا در شهرها تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، محمدحسن آصفری در تذکر شفاهی در جلسه علنی صبح امروز (یکشنبه) شورای اسلامی، اظهار کرد: بر اساس قانون هوای پاک مصوب مجلس، وزارت نفت وظایفی دارد و همه وظایف دارند. موسسات توسط این قانون تعریف شده است. وزارت نفت وظیفه تامین سوخت استاندارد نیروگاه ها را بر عهده دارد.

وی ادامه داد: متأسفانه وزیر نفت در هر جایی که از وظایف قانونی خود کوتاهی کند برای اجرای قانون هوای پاک از شورای عالی امنیت ملی استفاده می کند. امروز وزارت نفت به دیوان عالی کشور مراجعه کرد و این سوال پیش می آید که آیا دیوان عالی کشور کار دیگری در زمینه استفاده از گازوئیل در نیروگاه ها ندارد؟ با ارسال نامه ای از سوی وزارت نفت به شورای عالی امنیت ملی، نیروگاه های نزدیک شهر مجاز به استفاده از گازوئیل شدند. اگرچه آلودگی هوا را به شدت تحت تاثیر قرار می دهد و مشکلاتی را برای مردم ایجاد می کند.

نماینده مردم آراکان در شورای اسلامی تصریح کرد: این سوال پیش می آید که استفاده از گازوئیل در نیروگاه ها چه ربطی به شورای عالی امنیت ملی دارد؟ وزارتخانه باید سوخت استاندارد نیروگاه ها را تامین کند. رئیس جمهور در سفر به اراک دستور استفاده از سوخت استاندارد گاز در نیروگاه ها را برای جلوگیری از آلودگی هوا صادر کرد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید