پیروزی دموکرات ها در انتخابات سنای آمریکا – خبرگزاری مهر ایران و اخبار جهان


به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، رسانه های آمریکایی اعلام کردند با 97 درصد شمارش آرا، «رافائل وارناک» نامزد حزب دموکرات با کسب 50.52 درصد در انتخابات سنا در جورجیا پیروز شد. آرا و «هرشل واکر» نامزد حزب جمهوری خواه 49.48 درصد آرا را برای شکست به دست آورد.

با پیروزی وارناک، دموکرات ها اکنون 51 کرسی از 100 کرسی سنا را در اختیار دارند و جمهوری خواهان 49 کرسی.

انتخابات میان دوره ای کنگره آمریکا (مجلس نمایندگان و سنا) در 8 نوامبر (17 آبان) برگزار شد. از آنجایی که هیچ یک از نامزدها نتوانستند 50 درصد آرا را در ایالت جورجیا به دست آورند، انتخابات سنا در این ایالت به دور دوم کشیده شد.

انتخابات میان دوره ای هر دو سال یکبار برگزار می شود، اما به ویژه زمانی اهمیت پیدا می کند که با انتخابات ریاست جمهوری آمریکا که هر چهار سال یک بار برگزار می شود، همزمان نباشد.

همه اعضای مجلس نمایندگان برای یک دوره دو ساله انتخاب می شوند، بنابراین همه 435 کرسی مجلس نمایندگان در انتخابات میان دوره ای با هم رقابت می کنند. همچنین یک سوم از 100 سناتور (35 کرسی) در انتخابات میان دوره ای هر دو سال یک بار انتخاب می شوند. علاوه بر این، انتخابات برای بسیاری از فرمانداران ایالتی (36 ایالت)، و همچنین بسیاری از دفاتر سیاسی محلی در ایالت ها و شهرها وجود دارد.

در حالی که بسیاری از کشورهای خارجی به انتخابات میان دوره ای که دو سال پس از انتخابات ریاست جمهوری برگزار می شود اهمیتی نمی دهند، آمریکایی ها به دلیل تأثیر زیادی که بر برنامه های سیاسی آمریکا و جهت گیری کشور دارند به این انتخابات علاقه مند هستند.

دیدگاهتان را بنویسید