سود کلان دبی از جام جهانی قطر



زرق و برق دبی در طول جام جهانی هواداران زیادی را به امارات وارد کرد و این کشور از جام جهانی سود زیادی به دست آورد.

به گزارش ایسنا و به نقل از میدل ایست آی، قطر تنها کشور حاشیه خلیج فارس نیست که از هجوم هواداران فوتبال به این منطقه برای جام جهانی سود می برد. امارات متحده عربی نیز بدون صرف میلیاردها دلار برای میزبانی از این مسابقات سود زیادی برده است.

فرودگاه های امارات مملو از هوادارانی است که برای جام جهانی به قطر آمده اند. روزانه 120 پرواز بین دوحه و ابوظبی انجام می شود.

در امارات، هتل ها و رستوران ها صفحه نمایش های بزرگی برای تماشای مسابقات نصب کرده اند. آدیداس در سایه برج خلیفه امکانات ویژه ای را برای هواداران فراهم کرده است که باعث افزایش گردشگران در این کشور شده است.

کمتر از دو سال پیش، چنین چیزی غیرقابل تصور بود. در سال 2017، امارات متحده عربی به عربستان سعودی، بحرین و مصر در قطع روابط با قطر و تحریم همسایه خود به اتهام حمایت از تروریسم پیوست. قطر متحمل خسارات مالی بزرگی در نتیجه این تحریم شده است که حدود 43 میلیارد دلار تخمین زده می شود.

محاصره بیش از سه سال تا ژانویه 2021 ادامه داشت، زمانی که ریاض موافقت کرد میان کویت و ایالات متحده برای حل مناقشه میانجیگری کند.

آندریاس کریگ، استادیار دپارتمان مطالعات دفاعی در کینگز کالج لندن، گفت که در اوج محاصره، حتی ابراز حمایت از قطر در امارات متحده عربی جرم انگاری شده بود و اگر این وضعیت باقی می ماند، احتمالا امارات این وضعیت را حفظ می کرد. قطر را تحریم کند جام جهانی نمونه بارز روابط نزدیک بین کشورهای خلیج شد.

کریگ گفت که دبی توانست به لطف جام جهانی از رشد اقتصادی قابل توجهی برخوردار شود بدون اینکه هزینه زیادی صرف کند. قطری ها میلیاردها دلار خرج کرده اند، اما منافع آن کم و بیش رایگان به دوبی می رسد.

شکستن رکوردهای فروش روزانه

یک تاجر برجسته دبی به MEE گفت که وقتی جام جهانی قطر با اکسپوی سال گذشته ترکیب شود، به دبی کمک می کند تا به هدف خود برای جذب 25 میلیون بازدیدکننده تا سال 2025 برسد. او گفت که شرکت او از جام جهانی قطر سود خوبی کسب کرده است. وی به شرط فاش نشدن نام خود به MEE گفت: از هفته قبل از افتتاح افزایش قابل توجهی در سود داشته ایم و تعداد معاملات در شعب ما تقریباً 25 درصد افزایش یافته است.

دوحه نیز از عادی سازی روابط سود می برد

با وجود میلیاردها سرمایه گذاری و بیش از یک دهه برنامه ریزی، قطر برای ارائه تسهیلات راحت برای میلیون ها هوادار تلاش کرده است و اکنون امارات در این زمینه کمک خوبی به قطر کرده است.

شورای ورزش دبی تخمین زد که یک میلیون بازدید کننده در طول ماه جام جهانی وارد امارات خواهند شد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید