190 میلیارد ریال برای لایروبی قنوات استان مرکزی اختصاص یافته است



رسول خورشیدوی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با تخصیص این منابع مالی، استان مرکزی جزو استان های اول در زمینه اعطای وام به این حوزه در کشور است.

وی با یادآوری خسارت سیل به 50 کانال در استان مرکزی در سال جاری ادامه داد: سیلاب در این استان پنج کانال در استان شامل سه کانال در فراهان، یک کانال در اراک و یک کانال در خنداب را تحت تاثیر قرار داد. خسارت کلی به بار آورد که عملیات مرمت این کانال ها در حال انجام است.

وی ادامه داد: 100 میلیارد ریال منابع مالی با حمایت مسئولان عالی استان مرکزی برای احیای قنوات آسیب دیده از سیل امسال در اختیار سازمان جهاد کشاورزی استان قرار گرفت که برای اولین بار در سال از آن کانال ها بهره برداری شد. در زمان وقوع سیلاب در استان، با همکاری مسئولان برای جلوگیری از ضرر و زیان برای بهره برداران و فعالان بخش کشاورزی، آب این کانال ها احیا و برای محصولات پاییزه کشاورزان جاری شد.

مدیرعامل سازمان آب و اراضی جهاد کشاورزی استان مرکزی خاطرنشان کرد: سازمان جهاد کشاورزی استان امسال 10 میلیارد ریال برای تجهیز و نوسازی تجهیزات مناطق کشاورزی زیر سد ساوه اختصاص داده است و این اعتبارات پیش بینی می شود تا پایان سال مالی جاری اضافه شود.

در استان مرکزی 670 هزار هکتار زمین باغی و کشاورزی وجود دارد که یک و دو دهم تولیدات کشاورزی بیش از نیاز استان به سایر مناطق ارسال می شود.

دیدگاهتان را بنویسید