برای نجات سینما با راهکارهای جدید/ اکران فیلم های خارجی – خبرگزاری مهر ایران و اخبار جهان



علی سرتیپی تهیه کننده و پخش کننده سینما و رئیس انجمن سینماگران ایران در گفتگو با خبرنگار مهرا بر اهمیت یافتن راه حل مناسب برای خروج سینما از بحران کنونی تاکید کرد و گفت: اگرچه اعلام شده است. بارها که برنامه های مختلفی برای حمایت از اکران در سینماها در دستور کار قرار گرفته، سران کشوری منصوب شدند، اما تا به امروز در این زمینه اتفاقی نیفتاده و نمی توان گفت که در این زمینه اقدام جدی صورت گرفته است.

وی تصریح کرد: مشکل اینجاست که در شرایط فعلی سینمای ایران نیازمند اتفاقات بزرگی است و این اتفاقات که بیشتر جنبه حمایتی دارد باید هر چه زودتر اتفاق بیفتد.

رئیس انجمن صنفی صدا و سیمای سینمای ایران تصریح کرد: نباید فراموش کرد که توسعه زیرساخت های مختلف سینمایی چه در حوزه آی تی و چه در حوزه افزایش سالن های سینما بدون اکران فیلم معنا و پیشرفتی ندارد. در حوزه نجات سینما ساخته شود.

وی گفت: احساس می‌کنم دولت باید به سینماها، فیلم‌ها و پخش‌کنندگان فیلم کمک جدی کند و برنامه‌ریزی دقیقی در این زمینه دنبال کند تا فیلم‌های بیشتری در سینماهایی که احتمال فروش بیشتری دارند نمایش داده شود.

سرتیپ در پایان گفت: به نظر من در شرایط کنونی باید هر راهکاری که بتواند سینما را احیا کند دنبال کنیم و یکی از آن راه ها می تواند پخش چند فیلم خارجی خوب باشد. در واقع باید به دنبال روش‌ها و ایده‌های جدید باشیم و برای رفع مشکل فیلم‌هایی که در اکران دچار مشکل شده‌اند به دنبال تعامل باشیم تا برای مخاطب جذابیت ایجاد کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید