حقوق کارمندان 20 درصد افزایش می یابد – خبرگزاری مهر ایران و اخبار جهان


به گزارش خبرنگار مهر، سید احسان خاندوزی در نشست خبری امروز گفت: در یک سال گذشته مهمترین رویکرد اقتصادی دولت سیزدهم بازگشت اقتصاد به مسیر انضباط در سیاست های مالی و پولی با هدف مدیریت کلان اقتصادی بود. بی ثباتی.

سخنگوی اقتصادی دولت افزود: بی انضباطی پولی و مالی در چند سال گذشته و بی توجهی باعث ایجاد موتورهای تورمی در حوزه پولی و بانکی شد و بی انضباطی مالی دولت نیز فعال شد.

دولت به دنبال انضباط مالی است

وی افزود: انضباط در این شرایط مستلزم تحول در فرآیندهای گذشته بود که یکی از راه های تکیه این رشته بر منابع پایدار بود.

به گفته وزیر اقتصاد، در 8 ماهه امسال 80.5 درصد اعتبارات عمومی بودجه امسال محقق شده و نسبت به تحقق اعتبارات عمومی در سال گذشته 56 درصد افزایش داشته است.

خاندوزی ادامه داد: در 8 ماهه امسال در منابع نفتی 360 درصد، منابع گمرکی و سایر درآمدهای جاری 67 درصد و نقل و انتقالات شرکت دولتی نسبت به سال قبل 32 برابر افزایش داشته ایم.

وی گفت: در تابستان امسال در صنعت 8.7 درصد، معدن 7 درصد، نفت 10.4 درصد، خدمات 2.4 درصد و کشاورزی 0.8 درصد رشد داشته ایم که در مجموع 3.4 درصد رشد داشته است. .ما شاهد هستیم

کاهش 80 درصدی استفاده از بودجه

وزیر اقتصاد ادامه داد: میزان تخصیص بودجه کمتر از 8 هزار میلیارد تومان بوده که نسبت به سال قبل 80 درصد کاهش داشته است.

وی افزود: سقف بالای اعتبارات عمومی بودجه کشور به 2000 همات افزایش می یابد که این به دلیل شفاف سازی بودجه است و مواردی وجود دارد که در سال های گذشته در بودجه عمومی ذکر نشده بود اما در واقع وجود دارد. بخشی از بودجه عمومی

وزیر اقتصاد ادامه داد: افزایش سهم درآمد دولت را در دستور کار داریم تا وابستگی بودجه به نفت افزایش پیدا نکند و در عوض سایر درآمدهای پایدار افزایش یابد که این به معنای فشار مالیاتی نیست.

کاهش ۷ درصدی مالیات بر تولید

وی افزود: دولت کاهش 5 درصدی به اضافه 2 درصد مالیات تولیدکننده را تصویب کرده است، یعنی 2 سال متوالی مالیات تولید 7 درصد کاهش یافته است.

خاندوزی گفت: هیات وزیران با افزایش متوسط ​​20 درصدی حقوق و دستمزد کارکنان دولت برای سال 1402 موافقت کرد.

وی افزود: یعنی برای کارمندانی که حقوق کمتری دریافت می کنند بیش از 20 درصد و برای کارمندانی که حقوق بیشتری دریافت می کنند کمتر از 20 درصد افزایش می یابد.

خاندوزی درباره یارانه ها نیز گفت: سیاست یارانه دادن در کشور سیاست خوبی نبود و کارشناسان به نحوه پرداخت و یارانه ها ایرادات جدی داشتند.

پرداخت یارانه ها اصلاح می شود

وی افزود: به همین دلیل رئیس جمهور از اردیبهشت ماه اعلام کرد که پرداخت یارانه ها بر اساس روش فعلی موقت بوده و شیوه پرداخت جدید خواهیم داشت و در یکی از استان ها روش جدیدی برای اجرای یارانه ها ارائه شد. و وزارت کار قول داد که پس از یک دوره آزمایشی ماه در ستاد اقتصادی دولت.

خاندوزی بیان کرد: مردم می توانند قبل از واریز یارانه اقدام به خرید اعتبار کنند و دولت مابه التفاوت آن را پرداخت می کند و در صورت عدم تمایل به صرف یارانه از طریق اعتبار برای خرید کالاهای اساسی می توانند منتظر دریافت نقدی یارانه باشند.

وزیر اقتصاد و دارایی درباره واگذاری خودروساز نیز توضیح داد: بر اساس صورتجلسه 23 آذر مقرر شد واگذاری درست باشد و مانند گذشته آزمایشی ناموفق نباشد. مقرر شد وزارت امنیت ابتدا سند توسعه صنعتی صنعت خودرو را تصویب کند، سیاست قیمتی اجباری را تدوین و سپس اصلاح کند و البته سهام خودروساز را واگذار کند.

وی افزود: پس از این اقدامات، قفل تحویل این دو شرکت خودروسازی باز می شود.

برنامه ریزی پاکسازی نفت با توسعه بخش راه آهن

سخنگوی اقتصادی دولت گفت: همچنین کنسرسیومی از فعالان صنعت خودرو تشکیل شد که هدف آن مالکیت مشترک سهام تودلی در خودروساز است تا موضوع سهام تودلی حل شود و بخش خصوصی نیز بازی کند. نقش مدیریتی چون دولت اگرچه اقدامات زیادی ندارد اما نقش مدیریتی دارد امیدواریم این سیاست ها اجرایی شود تا این واگذاری به سرنوشت خصوصی سازی های قبلی دچار نشود.

وی در خصوص برداشت از صندوق توسعه ملی نیز گفت: 11 هزار میلیارد تومان از صندوق توسعه ملی به حساب خزانه دولت واریز شد و بر اساس تخصیص سازمان برنامه و بودجه این پول معوقه هزینه می شود. ساخت و ساز. پروژه هایی که در صف دریافت جایزه بودند.

خاندوزی همچنین در مورد نفتکشی اضافه کرد: با مجوز مدیریت تصمیم گرفته شده تا برای برنامه ریزی بهسازی پروژه های ریلی و ترانزیتی از روش روغن شویی استفاده شود.

وزیر اقتصاد در پاسخ به سوال مهر درباره احتمال افزایش نرخ سود گفت: وضعیت بازار سرمایه وضعیت امیدوارکننده ای برای فعالان بازار است، اگرچه بازار همیشه در نوسان است، اما شرایط جدید قابل توجه است.

وی افزود: در مورد نرخ سود نیز بگویم که بانک مرکزی و شورای پول و اعتبار وظیفه تعیین و تصویب نرخ پایین و بالای کریدور بانکی و نرخ سود سپرده و وام در بازار بانکی را بر عهده دارند.

خاندوزی تصریح کرد: در این خصوص جلساتی در شورای پول و اعتبار برگزار شد که امیدوارم پس از تایید نهایی دبیرخانه بانک مرکزی نتیجه را اعلام کند.

حمایت از سهامداران خرد در بودجه 1402

سخنگوی اقتصادی دولت ادامه داد: برای اینکه دولت به وعده خود مبنی بر حمایت از سهامداران خرد عمل کند، 13 آبان ماه اعلام شد که سهامداران خرد باید از مکانیزم بیمه سهم استفاده کنند که بیش از نیم میلیون نفر از آن استفاده کردند. بیش از انتظار سازمان بورس بود.

وی تصریح کرد: هیات وزیران به منظور بهبود وضعیت در سال آینده، تعداد مشخصی را در بودجه 1402 تصویب کرد که برای سال آینده در نظر گرفته می شود تا از این حمایت ها برای حمایت از بودجه استفاده شود.

سخنگوی اقتصادی دولت با بیان اینکه شورای عالی بورس مصوب کرد نیمی از سود سال 1400 تا پایان آذرماه معادل کل سود پرداختی سال گذشته واریز شود.

پرداخت سود سرمایه در دو روز آینده

وی ادامه داد: صبح امروز این اتفاق افتاد و سود در حال واریز است و تا فردا و پس فردا به تدریج به سایر سهامداران واریز می شود.

خاندوزی افزود: تمامی مشمولان در نهادهای حمایتی شناسایی شده و به محض تایید هیات دولت، قبل از اسفندماه و بدون نیاز به مراجعه افراد، سهام عدالت به آنها تخصیص می‌یابد.

وی در خصوص قیمت و واردات خودرو نیز گفت: همه عوامل بر قیمت خودرو تاثیرگذار هستند اعم از نرخ ارز، قوانین، دلالان و ….

هندوزی بر ضرورت تصویب مالیات بر عایدی سرمایه تاکید کرد و افزود: از مجلس می خواهم در تصویب مالیات بر عایدی سرمایه اقدامات لازم را انجام دهد تا جلوی تهاجم سفته بازی گرفته شود. هرچه زودتر این قانون را تصویب کنیم، وضعیت بهتر خواهد شد.

وزیر اقتصاد افزود: در روزهای آینده که وزارت امنیت قول داد اولین قطعات مربوط به واردات خودرو باشد، امیدواریم شاهد تاثیرگذاری این خودروها بر بازار خودرو باشیم.

ادامه دارد…

دیدگاهتان را بنویسید