با افزایش پروژه های مورد تایید مراکز تحقیقاتی/ تلاش می کنیم دانشجویان را در حوزه فناوری فعال کنیم



معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی از افزایش طرح‌های مصوب پژوهشگاه‌های این دانشگاه خبر داد و به برنامه‌های کمیته تحقیقات دانشجویی اشاره کرد و گفت: در برنامه‌های پژوهشی دانشجویی است. کمیته، باید فعال سازی دانشجویان را در اولویت قرار دهیم، ضمن اینکه تلاش برای فعال سازی دانشجویان در حوزه فناوری نیز داریم.

به گزارش ایسنادکتر. مسعود فلاحی خوخناب در مراسم گرامیداشت هفته پژوهش که با حضور مدیران دانشگاه ها، معاونان، روسای مراکز تحقیقاتی، پژوهشگران، اعضای هیأت علمی پژوهشی و کارشناسان پژوهشی و فناوری، معاون آموزشی این دانشگاه برگزار شد. وی با بیان اینکه دانشگاه توانبخشی و سلامت اجتماعی اوسا از طرح های موثر در بین دانشگاه های علوم پزشکی تیپ 2 کشور رتبه اول را کسب کرد، افزود: دو نوع ارزیابی طولی و عرضی انجام شد که بر اساس ارزیابی طولی به معنای مقایسه خود است. عملکرد از گذشته تا کنون و همچنین ارزیابی عرضی در مقایسه با مراکز مشابه در کشور از جایگاه خوبی برخورداریم.

وی بیان کرد: در محور تولید دانش نتایج ما پیشرفت خوبی داشته است و برای اولین بار در بحث پروژه های موثر در بین دانشگاه های علوم پزشکی کشور بالاترین امتیاز را کسب کردیم و از 4000 امتیاز 500 امتیاز کسب کردیم. که حاصل تلاش پرزحمت محققین و همکاران معاونت پژوهشی دانشگاه می باشد.

فلاحی با ارائه جدولی از نتایج تحقیقات سه سال گذشته افزود: خوشبختانه در بحث پروژه تحقیقاتی شاهد حمایت مطلوب دکتر خانکه، رئیس سابق دانشگاه و دکتر. حسینی سرپرست فعلی دانشگاه و امیدواریم در سال 1401 در جذب کمک هزینه بیشتر تلاش و نتایج بهتری داشته باشیم.»

وی همچنین از افزایش طرح های مصوب پژوهشگاه ها خبر داد و گفت: در طرح های کمیته تحقیقات دانشجویی اولویت با فعال سازی دانشجویان باشد و خوشبختانه کمیته پژوهش دانشجویی دانشگاه رتبه اول را کسب کرد. کنگره ملی پژوهش های دانشجویی در اردبیل برگزار شد و با توجه به این که کمیته پژوهش های دانشجویی اخیرا به عنوان کمیته پژوهش و فناوری دانشجویی نامگذاری شد، تلاش می کنیم تا دانشجویان را در حوزه فناوری فعال کنیم.

فلاحی با اشاره به وضعیت مطلوب کارگاه های اخلاق، کارگاه های آموزشی، ارتقای نظام پژوهشی و … گفت: مرکز تحقیقات مدیریت حفاظت اجتماعی بیشترین کمک های بلاعوض را در زمینه مقالات و طرح های پژوهشی جذب کرده است و امیدواریم شاهد موفقیت این پروژه ها باشیم. سایر مراکز تحقیقاتی در سالهای آینده

وی در ادامه فعالیت و عملکرد مراکز تحقیقاتی دانشگاه توانبخشی و سلامت اجتماعی را نسبت به سه سال گذشته مطلوب ارزیابی کرد و گفت: عملکرد مدیریت اطلاعات پزشکی و منابع علمی، مدیریت فناوری سلامت و ترجمه دانش نیز مطلوب است. . و امیدواریم با توجه به اهمیت فناوری، بحث مدیریت فناوری سلامت شاهد مشارکت حداکثری اساتید و دانشجویان باشد.

وی تجدید چاپ کتاب های ویژه دانشگاه توانبخشی و سلامت اجتماعی را موضوعی شایسته دانست و افزود: این نشان دهنده قدرت اعضای هیات علمی است که نشان می دهد کتاب های تجدید چاپ شده عناوین مشابه ندارند و مفید هستند.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه توانبخشی و سلامت اجتماعی همچنین از تألیف کتاب «استانداردهای کتابخانه های بیمارستانی دانشگاهی» که برای اولین بار در کشور است که کارکنان حوزه پژوهشی در آن نقش آفرینی می کنند، قدردانی کرد. .

فلاحی با اشاره به میزان استناد به مقالات مجلات این دانشگاه گفت: استناد به مقالات ما در اسکالر پیشرفت خوبی داشته است و امیدوارم شاهد نتایج مثمر ثمری باشیم.

وی در ادامه با اشاره به ماموریت های دانشگاه توانبخشی و سلامت اجتماعی در حوزه فناوری، ادغام فعالیت های آموزشی، پژوهشی و فناوری، تقویت مراکز بالینی به معنای پژوهشی- فناوری، رویکرد بین المللی، بین بخشی و فعالیت‌های چند مرکزی، رویکرد موضوع‌محور را به جای رویکرد حوزه‌محور، و رویکرد دپارتمان‌محور را از جمله سیاست‌ها و راهبردهای اتخاذ شده برای ارتقای پژوهش و فناوری در این دانشگاه دانست.

وی در خصوص راهکارهای اتخاذ شده برای ارتقای پژوهش و فناوری در این دانشگاه گفت: توانمندسازی اعضای هیات علمی، کارشناسان و دانشجویان، تقویت فناوری در حوزه های اساتید و دانشجویان، پایان نامه های محصول محور و طرح های پژوهشی اثربخش نیز در این زمینه حائز اهمیت است.

فلاحی توجه به فراتحلیل داده‌ها در سیستم‌های دانشگاهی و مقایسه گروه‌ها و مراکز تحقیقاتی بر اساس شاخص‌های مختلف و همچنین برخی دیگر از سیاست‌ها و راهکارهای اتخاذ شده برای ارتقای پژوهش و فناوری را برشمرد.

وی یادآور شد: حوزه معاونت پژوهشی و فناوری یکی از حوزه های تخصصی و بلندمدت است و دستیابی به آمارهای مطلوب نشان دهنده تعهد همکاران، اساتید و صاحب نظران حوزه پژوهش و فناوری است و امیدواریم که آنها با توجه به ماموریت های دانشگاه شاهد نتایج بیشتر و موفقیت بیشتر خواهد بود. .

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید