دو نانوساختار به طور گسترده در ثبت اختراع استفاده می شود



نانولوله های کربنی با بیش از 43 هزار ثبت اختراع، بیشترین میزان استفاده از نانومواد را دارند و پس از آن گرافن قرار دارد.

به گزارش ایسنابررسی پایگاه داده StateNano نشان می دهد که نانولوله های کربنی با 43395 پتنت بیشترین میزان استفاده از نانومواد را در پتنت ها دارند. پس از آن، گرافن با ۲۱۳۲۹ پتنت است.

در رتبه سوم نانوکامپوزیت ها قرار دارند و پس از آن نانوسیم ها، نقاط کوانتومی، نانوالیاف و ترکیبات نانوکریستالی قرار دارند.

در این میان نانولوله‌های کربنی بیشترین سهم را در محصولات دارند و پس از آن نانوکامپوزیت‌ها، مواد نانوکریستالی، گرافن و مواد نانومتخلخل قرار دارند.

اما در بخش محصولات وضعیت کاملا متفاوت است و بیشترین سهم مقالات منتشر شده دارای نانوذرات است و پس از آن گرافن، نانولیپوزوم ها و نانوالیاف قرار دارند.

بر اساس گزارش StateNano Bank، میانگین تعداد استنادها برای هر مقاله با استفاده از نانولوله های کربنی 3.05 است و این عدد برای گرافن 3.22 است. از این منظر، گرافن مراجع بیشتری را به خود جلب کرده است.

به گزارش ستاد نانو، تحقیقات بیشتر این بانک نشان داد که در بین نانوساختارها، Mxene (نوعی کریستال حجیم) و بوروفن (یا بوروفن تک لایه اتمی کریستالی بور است) به همراه نانوسیالات بالاترین نرخ رشد استفاده در پتنت های فناوری نانو را دارند. .

بیش از 2 میلیون مقاله، 229 هزار پتنت و 4100 محصول در پایگاه داده StatNano گنجانده شده است که از 54 نوع مختلف نانوساختار استفاده می کند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید