تولید لوازم التحریر ایرانی و اسلامی نیازمند پیوند فرهنگی است – خبرگزاری مهر ایران و جهان نیوز



حامد شلگتی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در گفت و گو با خبرنگار مهرا با اشاره به ارتقای حوزه لوازم التحریر به ویژه لوازم التحریر ایرانی-اسلامی گفت: در حال حاضر بیش از 100 تولید کننده داریم. در این زمینه البته این تعداد تولیدکننده در نمایشگاه های مختلف حضور داشتند و مانند ایران نیز با حدود 60 غرفه حضور داشتند و توانستند خدمات زیادی را به مخاطبان ارائه دهند. این رقم به این معناست که ما توانستیم بیش از 15 درصد از بازار لوازم اداری را اشباع کنیم و حدود 85 درصد از بازار در دست کسانی است که در این حوزه با عناصر غربی کار می کنند.

وی ادامه داد: سیاست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به عنوان یک نهاد سیاستگذار و نه کارفرما حمایت از نوشت افزار اسلامی ایرانی به ویژه تولیدکنندگان این حوزه است. از تشکل های مردمی و شرکت های دانش بنیان نیز حمایت خواهیم کرد و حمایت ما تقویت بحث تعریف و توزیع بازار است. در واقع سعی خواهیم کرد واسطه ای بین تهیه کننده و مخاطب باشیم.

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت: به نظر می رسد ورود شخصیت ها و قهرمانان ملی و مذهبی به عرصه لوازم التحریر باید یک دلبستگی داشته باشد و در زنجیره درستی قرار گیرد؛ به همین دلیل باید گفت که ورود شخصیت ها و قهرمانان ملی و مذهبی به عرصه لوازم التحریر باید در زنجیره درستی قرار گیرد. چرا که نمی توان به یکباره یک شخصیت خلق کرد و انتظار داشت آن شخصیت در بین کودکان و نوجوانان محبوب و مورد استقبال قرار گیرد.

وی افزود: محبوبیت شخصیت ها و ورود آنها به عرصه نویسندگی در گرو حفظ زنجیره است؛ در حالی که این موضوع در قالب یک مجموعه فرهنگی و هنری در حال انجام است. یعنی کودکان و نوجوانان باید آن شخصیت را در انیمیشن، موشن گرافیک و سایر قسمت ها ببینند تا با آن زندگی کنند و مجذوب شخصیت شوند و مثلاً وقتی تصویر آن شخصیت را روی میز ببینند، خواهند دید. برو و آن میز یا چیزی شبیه به آن را بخر، زیرا کودک یا نوجوانی با آن شخصیت در یک کارتون یا انیمیشن زندگی کرده است. بنابراین برای موفقیت باید صنایع فرهنگی ما در یک زنجیره صحیح و منطقی قرار گیرد.

سهلیگی بیان کرد: در تهیه این پیوست فرهنگی باید همه نهادهای مرتبط از جمله وزارت آموزش و پرورش، صدا و سیما، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان لحاظ شود و این تنها بر عهده یک نهاد خاص نباشد. . و ما در کانون به دنبال انجام تمهیدات لازم در حوزه کودک و نوجوان در این حوزه هستیم.

وی ادامه داد: به نظر می رسد امروز هم افزایی خوبی در کشور ایجاد شده و باید به سمت اجرایی شدن آن حرکت کنیم. همچنین در این زمینه نباید نقش خانواده را دست کم گرفت و خانواده در کنار همه نهادهای مرتبط فرهنگی می تواند اتفاقات بزرگی را رقم بزند. یکی از برنامه های اصلی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان حمایت از تولیدکنندگان است. نمایشگاه ایران نوشت و ایجاد بازار توزیع یکی از حمایت های ماست.

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت: حدود 1000 فرهنگسرا داریم که همه آنها را در اختیار تولیدکنندگان ایرانی قرار می دهیم تا غرفه های دائمی راه اندازی کنند. همه این امکانات برای تولیدکنندگانی است که باید در آثار آبرومند خصلت ملی ایرانی و اسلامی را در نظر بگیرند و به آن مقید باشند. ما بازار فروش را برای این گروه از تولیدکنندگان فراهم می کنیم تا درآمد مناسبی کسب کنند.

دیدگاهتان را بنویسید