آمار غیرواقعی FBI در مورد میزان جرایم ناشی از نفرت در ایالات متحده



FBI اعلام کرد که تعداد جرایم ناشی از نفرت در ایالات متحده در سال 2021 کاهش یافته است، اما اعتراف کرد که این گزارش شامل داده های بیش از یک سوم سازمان های مجری قانون ایالات متحده نمی شود. آمار سازمان های مردم نهاد چیز دیگری می گوید.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، در مجموع در سال 2021 بیش از 7200 جنایت ناشی از نفرت در آمریکا رخ داده است که حدود 1000 مورد کمتر از آمار سال 2020 است. بیش از 60 درصد این جرایم مربوط به نژاد، اصل و قومیت است. اف‌بی‌آی همچنین اعلام کرد که از هر شش جنایت، یک مورد به دلیل تمایلات جنسی و از هر هفت جنایت یک مورد به دلیل تعصب مذهبی است.

کمتر از 12000 نفر از 19000 آژانس مجری قانون ایالات متحده اطلاعات مربوط به جرایم ناشی از نفرت را برای سال 2021 به FBI ارائه کردند، در مقایسه با بیش از 15000 نفر در سال 2020. این کاهش شدید در داده های جمع آوری شده عمدتاً به دلیل اجرای یک سیستم جدید گزارش جنایات ناشی از نفرت است. در سال 2021 ادارات پلیس نیویورک و لس آنجلس – بزرگترین شهرهای ایالات متحده – اطلاعات خود را به FBI ارسال نکردند.

به گفته وزارت دادگستری ایالات متحده، سیستم جدید جمع آوری داده های FBI برای ارائه اطلاعات دقیق تر طراحی شده است، اما برخی از ایالت ها و ادارات اصلی پلیس ایالات متحده هنوز آن را اجرا نکرده اند.

چندین سازمان ضد تبعیض هشدار دادند که این گزارش میزان واقعی و کامل جنایات نفرت آمیز آمریکا را منعکس نمی کند.

در حالی که گزارش FBI به کاهش جرایم ناشی از نفرت در ایالات متحده اشاره می کند، طبق گفته گروه های غیر دولتی که آمار این جنایات را پیگیری می کنند، جرایم ناشی از نفرت در ایالات متحده در سال 2021 نسبت به سال قبل افزایش یافته است. مرکز مطالعه نفرت و افراط گرایی در دانشگاه کالیفرنیا اعلام کرد که مطالعه 18 ایالت آمریکا و واشنگتن دی سی نشان داد که جرایم ناشی از نفرت در این کشور در سال 2021 نسبت به سال قبل 21 درصد افزایش یافته است.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید