معاونت هنری ارشاد / بررسی رویکرد شورا – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان



محمدمهدی اسماعیلی صبح امروز در حاشیه جلسه شورای عمومی فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به ابلاغیه مقام معظم رهبری در انتصاب اعضای جدید شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: مقام معظم رهبری علاوه بر این بر اصلاحات انقلابی تاکید کردند. به این بیانیه.” پس از این اطلاعیه به دستور رئیس جمهور محترم کمیسیونی تشکیل شد.

وی در عین حال تصریح کرد: توجه به مسائل فرهنگی به ویژه فرهنگ عمومی و بازسازی و برداشتن گام های جدید و ارتقای فرهنگ عمومی باید از طریق شورای فرهنگی کشور انجام شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه درباره نقش و جایگاه شورای عمومی فرهنگ گفت: شورای عمومی فرهنگ یکی از مهمترین شوراهای اقماری شورای عالی انقلاب فرهنگی است و در نظر داریم تا دستور مقام معظم رهبری برای اعضای جدید در دستور کار است.» اقدامات شورای عمومی فرهنگ کشور با بحث و بررسی جدی و مصوباتی همراه است که تاکنون اجرایی نشده است.

وی گفت: مسائل فرهنگی یکی از مهمترین مسائل ما بعد از تاج است. جامعه و به ویژه جامعه فرهنگی و هنری کشور از گسترش تاج آسیب جدی دیده است و ما در شورای فرهنگ عمومی کشور به این موضوعاتی که در دستور کار است رسیدگی می کنیم. تاج علاوه بر عوارض جسمی عوارض دیگری نیز دارد و در حال آماده سازی بسته کامل پس از تاج در شورای فرهنگی کل کشور هستیم تا بتوانیم آسیب های جدی را در موضوعات مختلف از جمله رفتار جمعی و اجتماعی پیگیری کنیم.

اسماعیلی در عین حال توضیح داد: در شورای فرهنگ عمومی کشور در حال بررسی بازسازی قسمت های آسیب دیده ناشی از تاج هستیم. جامعه ما دارای هویت ملی و مذهبی قوی است که توسط اجتماعاتی مانند مساجد، جشن ها، شادی ها، عزاداری ها و … شکل می گیرد و در غم و شادی یکدیگر شریک می شوند. بنابراین این جوامع منجر به انسجام اجتماعی در کشور می شود متاسفانه اپیدمی های کرون مشکلاتی را در آن ایجاد می کنند اوه او بود. از این رو شورای عمومی فرهنگ کشور با حضور دستگاه ها و سازمان های مختلف از جمله سیما، وزارت بهداشت، درمان، علوم و تحقیقات، آموزش و پرورش و سایر سازمان ها و نهادها سعی در مدیریت بخشی از این مشکلات دارد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در قسمت دوم این گفتگو که به فروش این روزهای سینماها اشاره دارد، گفت: در هفته های اخیر جلساتی با تهیه کنندگان برخی فیلم ها داشته ایم. خوشحالیم که رونق دوباره به سینما بازگشته است و امیدواریم که او به طور کامل به نکات بهداشتی و علاقه مندی پایبند باشد. گیر از یک سیستم هوشمند که نشان می دهد افراد در هر دو مرحله واکسینه شده اند و، شاهد ظرفیت های کلی سینما، تئاتر، موسیقی و … در کشور هستیم.

اسماعیلی به مناسبت انتصاب مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با توجه به در پیش بودن جشنواره موسیقی فجر افزود: معاونت امور هنری و مدیرکل دفتر موسیقی معرفی خواهند شد. به زودی.” در هفته های اخیر با پیشکسوتان موسیقی دیدارهایی داشته ایم. معتقدیم حوزه موسیقی یکی از گسترده ترین عرصه های فرهنگی کشور است و مدیریت فرهنگی نمی تواند نسبت به آن بی تفاوت باشد. بنابراین در دولت سیزدهم همه فعالیت ها در این زمینه است. این منطقه با در نظر گرفتن سلیقه جوانان بر موسیقی اصیل و نواحی متمرکز شده است.

* بازنگری در رویکرد شورای فرهنگ عمومی کشور در اولویت است

محمدمهدی اسماعیلی در هفتصد و شصت و دومین جلسه شورای فرهنگ عمومی با اشاره به الحاق مصوبات اعضای جدید شورای عالی انقلاب فرهنگی توسط مقام معظم رهبری افزود: شورای فرهنگ عمومی یک فرهنگ است و شایسته است با دستور جدید رهبر معظم انقلاب در اقدام آن تجدید نظر شود.

وی در عین حال تاکید کرد: با توجه به تعهدات این شورا و در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری، بازنگری در رویکرد شورای عمومی فرهنگی از اولویت های کاری این وزارتخانه است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه گفت: شورای عمومی فرهنگ دو تا دارد ماموریت در زمینه دانش و علم و توسعه فعالیت علمی و در زمینه مسائل فرهنگی. بر اساس دستاوردهای کشورمان در عرصه علم، پیشرفت های علمی به ویژه در سال های اخیر تا حدودی حاصل شده است.

وی افزود: بار اصلی فرهنگ عمومی کشور بر عهده شورای عمومی فرهنگ کشور است; یعنی شورای عالی انقلاب فرهنگی می تواند بر اساس مصوبه جلسات شورای عمومی فرهنگ کشور تصمیم گیری کند. گیر و به سیاست گذاری دقیق دست پیدا کنید.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: دبیرخانه شورای عمومی فرهنگ کشور نیازمند کار قطور، قوی، علمی و دقیق است. باید از فرصت طلایی که با انتخاب مردم و فضای حاکمیتی کشور در اختیار ما قرار گرفته استفاده کنیم و بتوانیم در این زمینه پاسخ های معتبری به فرمایشات مقام معظم رهبری داشته باشیم.

وی گفت: اقدامات عاجل و فوری قابل پیگیری و انجام است و ما در دبیرخانه شورای عمومی فرهنگ باید به یک برنامه مشخص با چارچوب زمانی دقیق برسیم تا به فرمایشات مقام معظم رهبری عمل کنیم.

در ابتدای این نشست سید مجید امامی دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور گفت: هفتصد و شصتمین نشست شورای فرهنگ عمومی با پیش دستورات مرتبط با ورزش و فرهنگ عمومی، رویدادهای چهل و یکمین مجمع عمومی یونسکو و ملاحظات فرهنگی و نیازهای دانشجویی

وی افزود: دستور کار این هفته شورا، ابعاد فرهنگی، رسانه ای و اطلاع رسانی تاج شکوه بحران در آستانه موج ششم و پاساکرونا هم اجرا و هم امکان ارزیابی مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی و شورای فرهنگ عمومی کشور مربوط به تاج است.

در این جلسه محمد خدادی مشاور وزیر و دبیر کمیته اطلاع رسانی و مدیریت کرونا نیز گزارشی با عنوان رسانه و جریان کرونا ارائه کرد.

اعضای حاضر در این جلسه نیز به ارائه نظرات و پیشنهادات خود در خصوص موضوعات جلسه پرداختند.

دیدگاهتان را بنویسید