استاندار یزد بر ضرورت ایجاد مزارع دامداری و ایجاد فروشگاه های گوشت در استان تاکید کرد.



به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی استانداری یزد، مهران فاطمی افزود: این مجموعه کشتارگاهی در نوع خود بی نظیر است و شاید مشابه آن در کشور وجود نداشته باشد و همه به توانمندی های این واحد واقف هستند.

وی از علاقه و تسلط کارکنان در این مجموعه تقدیر کرد و یادآور شد: حضور شما برای استان یزد ضروری است چرا که بحث ایمنی مواد غذایی در دنیا، ایران و در نتیجه استان یزد یک موضوع مهم و جدی است.

فاطمی نوع کار در کشتارگاه ها را با سایر واحدها متفاوت دانست و گفت: مدیران این مجموعه نباید کمتر از سایر واحدها و کارخانه ها نگاه کنند.

وی بر تعامل و همکاری در این زمینه تاکید کرد و تصریح کرد: نیازمند گفت و گو و همفکری هستیم و باید دست به کشتارگاه ها و متولیان امر ایمنی مواد غذایی باز بگذاریم.

استاندار ادامه داد: انتظارات ما توسعه سرمایه گذاری در این بخش است. بازار دام راه اندازی کنید و ما کمک خواهیم کرد زیرا هر چه گوشت ارزان تر به دست مردم برسد، سود بیشتری دارد.

وی بر حل مشکل کشتارگاه ها تاکید کرد و افزود: اخیرا نامه ای از رئیس دستگاه های نظارتی استان رسیده و به معاون اول و وزیر جهاد دستور داده است که یک نسخه از آن را دریافت کنیم.

گزارش دیگری حاکی از آن است که استاندار یزد در بازدید از یکی دیگر از واحدهای کشتارگاهی امنیت غذایی را یکی از مهمترین مسائل کشور دانست که یکی از شاخص های آن تامین گوشت قرمز و بر همین اساس اهمیت کشتارگاه ها است. .

فاطمی ادامه داد: 2 کشتارگاه داریم که یکی در جاده طبس قرار دارد که مشکلاتی داشت که پیگیر رفع آن هستیم و یکی هم کشتارگاه سد معین که در کشور پیشرفته و بی نظیر است و با تجهیزات پیشرفته و قابلیت روکش دارد. استان و جنوب شرق کشور را دارد.

به گفته وی، این واحد برای پروژه های عمرانی نیز مشکلاتی دارد که در صدد رفع آن هستیم. همچنین مقرر شد مغازه های دامداری که تعطیل هستند باز شود و گوشت مناسب در اختیار مردم قرار گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید