بازگرداندن اعتماد سهامداران خرد به بورس با استفاده از بیمه پرتفوی حقوق صاحبان سهام



به گزارش ایرنا، از سوی سازمان اوراق بهادار، بسته حمایتی 10 ماده ای بازار سرمایه سازمان بورس از روز یکشنبه اجرایی شد که واکنش های متفاوتی را از سوی سرمایه گذاران و کارشناسان در پی داشت; در این گزارش به طور ویژه به نظرات نمایندگان شورای اسلامی در خصوص ابعاد مختلف این طرح پرداخته ایم.

«محسن زنگنه» نماینده مردم تربت حیدریه در شورای اسلامی در خصوص انتشار اوراق تبعی به منظور تامین پرتفوی سهامداران حقیقی گفت: یکی از گلایه هایی که همواره از بورس مطرح بوده است. این است که بازار سهام از تمام ابزارهای موجود استفاده نمی کند.» یکی از این ابزارها اوراق قرضه تبعی است که ریسک سرمایه گذاران را کاهش می دهد.

انتشار اوراق قرضه تبعی برای بیمه پرتفوی سهامداران حقیقی، اعتماد را به بازار باز می گرداند.

در ادامه «جبار کوچینی نژاد» عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس درباره انتشار اوراق تبعی به منظور تامین سبد سهامداران حقیقی گفت: استفاده از ابزار سهام و اوراق بهادار می تواند کمک کننده باشد. در شرایط کنونی بازار سرمایه و با رونق بازارها به شما اطمینان می دهم که او توجه زیادی را به بورس بازگردانده است.

انتشار اوراق ثانویه از بندهای مثبت و مهم بسته حمایتی بازار سرمایه

علیرضا شهبازی عضو کمیته برنامه و بودجه گفت: این اقدام یکی از بندهای مثبت و مهم بسته حمایتی بازار سرمایه است و کار ارزشمندی محسوب می شود.

به گفته این نماینده؛ با این اقدام سهامداران می توانند مطمئن باشند که متحمل ضرر نمی شوند و سرمایه آنها تضمین می شود.

شهبازی گفت: این اقدام باعث بازگرداندن اعتماد مردم از دست رفته و محروم به بازار سرمایه و افزایش تولید و اشتغال می شود.

تاثیر مثبت بیمه سهامداران واقعی بر بازار سرمایه

در ادامه این متن «حجت الله فیروزی» عضو کمیسیون صنعت و معدن با بیان اینکه بازار سرمایه بازاری است که ظرفیت زیادی برای جمع آوری وجوه سرگردان جامعه ایجاد کرده است، اظهار داشت: این اقدام دولت اهدافی را برای قیمت سهام در آینده تعیین کرده است و می تواند تاثیر خوبی بر وضعیت بازار سرمایه داشته باشد.

وی تاکید کرد: مجلس قطعا از بسته حمایتی حمایت کرد و اصلاح بازار را در اولویت کار خود قرار داد.

بسته حمایتی نشانه های مثبتی برای بازار سرمایه به همراه دارد

احمد راستینه سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه بسته حمایتی از نظر تامین و حمایت از سرمایه های خرد بسیار ارزشمند است، گفت: از سوی دیگر سود تضمینی 20 درصدی مانند سود اساسی سهامداران خرد در بسته حمایتی باید دولت را مکلف کند از افزایش ظرفیت واحدهای اقتصادی خود در بورس برای توسعه بازار سرمایه استفاده کند.

وی افزود: این بسته حمایتی نشانه های مثبتی برای بازار سرمایه به همراه دارد.

طبق حقیقت؛ این بسته سیاستی دولت جهت گیری برای هدایت سرمایه های خرد، ابقای آنها و سهامداران خرد در بازار سرمایه است که امیدواریم با ایجاد صندوق حمایتی از سهامداران فعالی که همواره سعی در آوردن سرمایه های اندک خود داشته اند به رونق بازار سرمایه کمک کند. در 10 سال گذشته.

دیدگاهتان را بنویسید