تظاهرات کنندگان در لبنان علیه جمهوری آذربایجان تظاهرات کردند – خبرگزاری مهر ایران و اخبار جهان


به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، ده ها معترض لبنانی در بیروت علیه این سیاست و ادامه تنش در قره باغ در مقابل سفارت جمهوری آذربایجان در لبنان تظاهرات کردند.

گفته می شود معترضان با سردادن شعارهایی علیه جمهوری آذربایجان قصد ورود به سفارت آذربایجان را داشتند.

معترضان لبنانی در بیروت نیز در حمایت از ارمنستان ابراز همبستگی کردند.

طی هفته گذشته مرزهای جمهوری آذربایجان و ارمنستان از نو او شاهد تنش نسبتاً بالایی بود که طی آن تعداد زیادی از نیروهای دو طرف جان خود را از دست دادند.

در همین راستا، وزارت دفاع جمهوری آذربایجان روز جمعه با صدور بیانیه ای اعلام کرد که در جریان درگیری های اخیر با مزار همراه با ارمنستان 77 سرباز این کشور کشته شدند هستند. وزارت دفاع جمهوری آذربایجان با به روز رسانی لیست اسامی سربازان کشته شده در درگیری های اخیر هستنداز کشته شدن 77 سرباز این کشور خبر داد.

مستقر این فهرست نشان می دهد که 77 سرباز آذربایجانی در درگیری با ارمنستان از 12 سپتامبر تاکنون کشته شده اند هستند.

نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان در جلسه کابینه این کشور در خصوص ادامه درگیری های مرزی با نظامیان جمهوری آذربایجان گفت: تاکنون 135 سرباز ارمنی در این درگیری ها جان باخته اند. هستند این شماره امن نیست بسیاری مجروح شدند.

«پس از چند روز تنش، ارمنی گریگوریان، دبیر شورای امنیت ملی ارمنستان روز پنجشنبه اعلام کرد که ارمنستان و جمهوری آذربایجان به لطف تلاش های بین المللی در 14 سپتامبر ساعت 20:00 به وقت محلی (19:00 به وقت مسکو) در مورد آتش بس به توافق رسیدند.

وزارت دفاع ارمنستان روز سه‌شنبه اعلام کرد که ساعاتی بعد از نیمه‌شب نیروهای جمهوری آذربایجان از سامانه‌های توپخانه‌ای، مسلسل‌های سنگین و سلاح گرم به سمت شهرک‌ها شلیک کردند. گوریس، سوتک من جمروک پس از این درگیری، شورای امنیت ملی ارمنستان جلسه فوق العاده ای تشکیل داد و تصمیم گرفت از روسیه برای اجرای مفاد معاهده دوستی، همکاری و کمک متقابل و همچنین از سازمان پیمان امنیت جمعی (CSTO) کمک بگیرد. شورای امنیت سازمان ملل به قول نیکول پاشینیاننخست وزیر ارمنستان، حداقل 105 سرباز ارمنی در دور جدید درگیری کشته شدند.

در ضمن الهام علی افرئیس جمهوری آذربایجان تشدید تنش های کنونی را متوجه رهبری سیاسی و نظامی ارمنستان دانست و گفت که نیروهای مسلح کشورش در حال انجام اقدامات تلافی جویانه هستند. کنجکاو هستند. به گفته وزارت دفاع آذربایجان، در این درگیری ها 50 نظامی آذربایجانی کشته شدند.

همچنین ریاست جمهوری فرانسه اعلام کرد که موضوع موج جدید درگیری های مسلحانه بین ارمنستان و آذربایجان در منطقه قره باغ کوهستانی را به شورای امنیت سازمان ملل ارجاع خواهد داد. در بیانیه دفتر ریاست جمهوری فرانسه به تاریخ دقیق نشست اضطراری شورای امنیت برای بررسی موج جدید تنش های مسلحانه میان باکو و ایروان اشاره ای نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید