دست کم 133 زخمی در درگیری معترضان با نیروهای امنیتی عراق – خبرگزاری مهر ایران و جهان


به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری رسمی عراق (WAA)، در درگیری روز چهارشنبه بین معترضان و نیروهای امنیتی عراق در بغداد دست کم 133 زخمی شدند.

گفته می شود در میان مجروحان 4 افسر، 118 سرباز عراقی و 11 غیرنظامی هستند.

بعدازظهر چهارشنبه منابع عراقی از شلیک چند خمپاره به منطقه سبز بغداد خبر دادند و از اصابت چند خمپاره به پارکینگ پارلمان عراق خبر دادند.

منابع عراقی تایید کردند که صدای دو انفجار در اطراف پارلمان عراق شنیده شده است. یک منبع امنیتی عراقی به بغداد الیوم گفت: چندین گلوله خمپاره به منطقه الخضر شلیک شد.

از سوی دیگر، بغداد الیوم به نقل از یک منبع امنیتی عراقی گزارش داد که نیروهای امنیتی این کشور بر اثر شلیک موشک در نزدیکی میدانی مشهور در بغداد کشته شدند.

به گفته منابع عراقی، یکی از محافظان وفا الشمری، نماینده مجلس و پسر قحطان الموسوی، یکی دیگر از نمایندگان مجلس در حملات منطقه سبز زخمی شدند..

همزمان، دفتر نمایندگی سازمان ملل متحد در عراق (یونامی) بر ضرورت انجام گفت‌وگوی سازنده بین گروه‌های عراقی تاکید کرد و از همه گروه‌های سیاسی در این کشور خواست از “تهدید و خشونت” پرهیز کنند.

یونامی در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی توییتر نوشت: از همه طرف ها می خواهیم از تهدید و خشونت خودداری کنند. البته راه‌حل‌هایی وجود دارد که رسیدن به گفت‌وگوی سازنده را می‌طلبد، گفت‌وگوی سازنده در اسرع وقت یک موضوع ضروری است.

همچنین صالح محمد العراقی معروف به وزیر صدر نیز توسل به خشونت و حمله به منطقه سبز بغداد را محکوم کرد. را

دیدگاهتان را بنویسید