کشف دندان انسان اولیه با قدمت 1.8 میلیون سال + عکس


باستان شناسان در گرجستان یک دندان باستانی 1.8 میلیون سال پیدا شده اند که گفته می شود متعلق به گونه ای از انسان های اولیه است. آنها همچنین توضیح می دهند که این منطقه احتمالاً یکی از اولین سکونتگاه های انسان ماقبل تاریخ در اروپا بوده است.

این دندان در نزدیکی دهکده ای به نام «کومو اوروزمانی» که حدود 100 کیلومتر با تفلیس، پایتخت گرجستان فاصله دارد، کشف شد. همچنین این روستا در نزدیکی شهر دامانیسی قرار دارد که در اواخر دهه 1990 و اوایل دهه 2000 جمجمه انسان با قدمت 1.8 میلیون سال در آن کشف شد.

یافته های باستان شناسان دمنیسی قدیمی ترین اکتشافات جهان در خارج از آفریقا است و درک دانشمندان را از تکامل اولیه انسان و الگوهای مهاجرت تغییر داده است.

مرکز ملی تحقیقات باستان شناسی و پیش از تاریخ گرجستان توضیح می دهد:

ارزمانی‌ها، همراه با دمنی‌ها، مرکز نخستین پراکندگی انسان‌های اولیه در جهان خارج از آفریقا هستند.

گیورگی بیدزیناشویلی، رهبر علمی تیم تحقیقاتی، توضیح می‌دهد که به اعتقاد او این دندان متعلق به اقوام انسانی ززوا و مزیا است که جمجمه‌های فسیل شده آنها با قدمت تقریبی 1.8 میلیون سال در دمنیسی پیدا شده است.

گرجستان؛ قدیمی ترین سکونتگاه انسان اولیه در خارج از آفریقا

جک پیرت، دانشجوی باستان شناسی بریتانیایی که این دندان را پیدا کرد، می گوید:

پیامدهای این کشف نه تنها برای این منطقه، بلکه برای گرجستان و داستان خروج انسان از آفریقا در 1.8 میلیون سال پیش بسیار زیاد است. این افشاگری [اهمیت] “این گرجستان را به عنوان مکانی واقعاً مهم برای دیرینه انسان شناسی و داستان انسان به طور کلی تقویت می کند.”

دمانیسی، گرجستان

قدیمی ترین فسیل انسان کشف شده در جهان به حدود 2.8 میلیون سال پیش باز می گردد. بخشی از فک که در اتیوپی کنونی کشف شد.

دانشمندان بر این باورند که یک گونه شکارچی-گردآورنده اولیه انسان به نام “هومو ارکتوس” احتمالا حدود 2 میلیون سال پیش مهاجرت به خارج از آفریقا را آغاز کرد. اگرچه ابزارهای باستانی مربوط به 2.1 میلیون سال پیش در چین امروزی کشف شده است، گرجستان خانه قدیمی ترین بقایای انسان های اولیه در خارج از آفریقا است.

اگر دوست دارید، می توانید این مقاله را با دوستان خود در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید