روایت وزیر ارشاد درباره ایفای نقش فیلمبرداران فداکار در میدانی خطرناک – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان



به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ستاد خبری هفته نامه مهر محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به مناسبت این مراسم پیامی را منتشر کرد.

در متن این پیام آمده است؛

“به نام خدا

سینما «لیوانی از جهان بینی» است که می تواند به طور شفاف و آشکار حقایق معنوی و ارزش های والای الهی و انسانی را به مخاطب نشان دهد. موضوع ظاهر بنشین، سینما به دلیل جذابیت قوی خود، مردم و اقشار مختلف اجتماعی را با مضامین عمیق ملی و مذهبی روی اکران خود جذب می کند. ارتباطات جدید می تواند منجر به آگاهی، پیوند و همدلی های فرهنگی و دستاوردهای معنوی شود و سینما این فرصت را به ما می دهد تا آثار، حقایق و ارزش های ارزشمند خود را به جهانیان معرفی کنیم. صنعت تصویر می تواند گفتمان انقلاب اسلامی و هویت ملی و دینی مردم ایران را با زبان هنر بیان کند.

امروز سینماگران فداکار ما با توجه به پیشینه فرهنگی غنی کشور بار دیگر جایگاه ارزشمند خود را در ایفای نقش در میانه این عرصه مهم به دست آورده اند. بی شک حضور و ورود جوانان خلاق و با انگیزه به این عرصه تاثیرگذاری آن را تسریع و بیش از پیش تسریع خواهد کرد. خوشبختانه سینمای ایران پس از انقلاب اسلامی زندگی تازه‌ای را تجربه کرد و با تکیه بر تلاش و خلاقیت هنرمندان با ذوق خود، افق‌های جدیدی را در عرصه‌ها و مکان‌های تجلی جهانی تجربه کرد و افتخارات امیدوارکننده‌ای را کسب کرد.

برنامه ویژه مهر سینمای ایران فرصت مناسبی است تا استعدادهای جوان در سراسر کشور مورد شناسایی و حمایت دستگاه های فرهنگی کشور قرار گیرند. اهمیت موضوع عدالت فرهنگی در حکومت انقلابی و مردمی بر کسی پوشیده نیست.مهر در این میان سینما فرصتی را فراهم کرد تا عدالت با فرصت دادن به جوانان و پیشکسوتان کمتر شناخته شده نقش خود را در بازآفرینی فرهنگ اسلامی ایران بهتر از گذشته ایفا کند.

این مهم جز با جهاد و تلاش و فعالیت همه جانبه و انقلابی میسر نخواهد شد. از خداوند متعال برای همه دست اندرکاران، مدیران و هنرمندان عزیزی که سرمایه های اصلی کشور عزیزمان ایران اسلامی هستند، آرزوی موفقیت دارم.

در نهایت از سازمان امور سینمایی و شنوایی بدینوسیله از تلاش مستمر بصری در جهت ارتقا و ارتقای سینما تشکر می‌کنم و به هنرمندان شریف و فروتن استان در برگزاری این رویداد مهم توجه ویژه داشته و همگان را به احترام به شأن این هنر دعوت می‌کنم.»

برنامه “مهر سینمای ایران توسط سازمان سینمایی این کشور با همکاری ادارات کل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از ایالت با هدف دستیابی به تداوم طراوت و پویایی در فضای روانی سینمای داخلی و توجه ویژه به مقوله عدالت فرهنگی و هنری در دولت سیزدهم به منظور تجلیل از سینماگران، فعالان پیشکسوت سینما در مناطق مختلف کشور برگزار می شود. سینمای ایران در عرصه های مختلف و هنرمندان فداکار.

دیدگاهتان را بنویسید