روسیه نامه ای به دبیرکل سازمان ملل متحد ارسال کرد – خبرگزاری مهر ایران و اخبار جهان


به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، “واسیلی نبنزیا، نماینده دائم روسیه در سازمان ملل در نامه ای از آنتونیو به دبیرکل سازمان ملل متحد. گوترش او می خواست هر کاری انجام دهد تا اوکراین را از انجام تحریکات “بمب کثیف” جلوگیری کند.

در این نامه آمده است: ما از دبیرکل سازمان ملل می‌خواهیم تا تمام توان خود را برای جلوگیری از این جنایت شنیع انجام دهد.

نبنزیا وی هشدار داد: ما استفاده از بمب کثیف توسط رژیم کی یف را به عنوان یک اقدام تروریسم هسته ای در نظر خواهیم گرفت.

تاس همچنین در گزارش خود به اطلاعات به دست آمده از وزارت دفاع روسیه استناد کرده و بر اساس آن گزارش داده است که در نامه ای خطاب به دبیرکل سازمان ملل گفته شده است که این اقدام تحریک آمیز با حمایت قابل انجام است. کشورهای غربی، و روسیه از کشورهای غربی می خواهد که تأثیر خود را بر روی حالت داشته باشند Y به برنامه های خطرناکی که بین آنها صلح و امنیت است، اعمال شود بین المللی تهدید به توقف

نماینده روسیه در نامه خود همچنین تاکید کرد: در میان تبلیغات ضد روسی تاکید می کنیم که فدراسیون روسیه هیچ گونه قصد و برنامه ای برای استفاده از سلاح هسته ای در اوکراین ندارد.

این نامه در همان زمان ارسال شد که “جنس استولتنبرگدبیر کل ناتو بالوید آستین، وزیر دفاع آمریکا و بن والاس، وزیر دفاع بریتانیا، ادعاهای روسیه در مورد استفاده احتمالی اوکراین از بمب کثیف را مورد بحث قرار دادند. دبیرکل ناتو در توییتی نوشت: من با آستین و والاس درباره ادعای نادرست روسیه صحبت کردم و به ادعای مسکو اشاره کردم که اوکراین در حال آماده شدن برای استفاده از بمب کثیف در خاک خود است، اگرچه متحدان ناتو آن را رد کرده اند. روسیه نباید از این ادعا به عنوان بهانه ای برای تشدید تنش استفاده کند. ما در حمایت از اوکراین تزلزل ناپذیریم.»

استولتنبرگ پیشتر در مصاحبه ای با سیاسی او گفت که باور ندارد اوکراین بتواند از “بمب کثیف” در خاک خود استفاده کند.

زودتر روز دوشنبه، “ایگور کریلوف“رئیس نیروهای دفاع هسته ای، شیمیایی و بیولوژیکی روسیه (NCB) گفت که رژیم … Y می تواند باعث انفجار یک بمب کثیف شود. او توضیح داد که در صورت انفجار بمب کثیف، ایزوتوپ های رادیواکتیو توسط یک سیستم ردیاب در این بین شناسایی می شوند. بین المللی واقع در اروپا، و سپس روسیه به استفاده از سلاح های هسته ای تاکتیکی متهم خواهد شد. مطابق با کریلوفیک بمب کثیف ممکن است حاوی اکسید اورانیوم از عناصر سوخت هسته‌ای ضعیف شده باشد که در انبار سوخت مصرف‌شده یک نیروگاه هسته‌ای ذخیره می‌شوند. علاوه بر این، ذرات رادیواکتیو حاصل از ذخیره سازی سوخت هسته ای مصرف شده در چرنوبیل می توانند مورد استفاده قرار گیرند.

یک مقام نظامی توضیح داد که «بمب کثیف» محفظه‌ای با ایزوتوپ‌های رادیواکتیو و مواد منفجره است و زمانی که مواد هسته‌ای منفجر می‌شود، با موج ضربه پخش می‌شود و مناطق وسیعی را آلوده می‌کند که باعث مسمومیت با تشعشعات می‌شود.

از طرف دیگر، سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه روز گذشته گفت که احتمال استفاده اوکراین از بمب کثیف (بمب حاوی مواد رادیواکتیو) در خاک خود وجود دارد تا مسکو را در این زمینه محکوم کند.

همچنین دیمیتری پسکوف سخنگوی کاخ کرملین نیز تهدید استفاده از کی را واقعی خواند Y از “بمب کثیف” او تاکید کرد که این تصمیم گرفتن این به کشورهای غربی بستگی دارد که آیا به خطری که ایجاد می کند اعتقاد دارند یا نه.

پسکوف وی گفت: اینکه آنها (غربی ها) اطلاعات طرف روسیه را باور نمی کنند به این معنا نیست که دیگر تهدید استفاده از بمب کثیف احساس نمی شود و از بین خواهد رفت. تهدید همچنان پابرجاست. این اطلاعات توجه نمایندگان وزارت دفاع روسیه را به خود جلب کرده است و اکنون بر غربی هاست که این تهدید را باور کنند یا نه.

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه امروز در بیانیه ای جداگانه گفت که مسکو در حال آماده شدن برای طرح موضوع احتمال استفاده از بمب کثیف توسط کی یف در سازمان ملل است.

نگرانی مسکو در مورد این موضوع در بحبوحه ترس فزاینده مقامات و رسانه های غربی در مورد وقوع جنگ هسته ای در اوکراین است. در واقع، بسیاری از رسانه ها و مقامات غربی ظاهراً از دکترین تسلیحات هسته ای روسیه بی اطلاع هستند یا عمداً در مورد آن دروغ می گویند. بر اساس دکترین روسیه، استفاده از سلاح های هسته ای بدون تهدید مشخص برای این کشور ممنوع است.

یک “بمب کثیف” به نام “دستگاه رهاسازی”. رادیولوژیکیا RDD، همانطور که همچنین شناخته می شود، از ترکیب مواد منفجره معمولی با مواد رادیواکتیو تشکیل شده است. چنین بمب معمولاً از دینامیت یا سایر مواد منفجره برای انتشار غبار یا دود رادیواکتیو و ایجاد آلودگی رادیواکتیو استفاده می کند.

دیدگاهتان را بنویسید