ششمین جشنواره و نمایشگاه ملی گیاهان دارویی برگزار می شود



6. جشنواره و نمایشگاه ملی گیاهان دارویی، فرآورده های طبیعی و طب ایرانی (سنتی) از 19 تا 22 آبان ماه سال جاری در مصلی امام خمینی (ره) تهران برگزار می شود.

به گزارش ایسنا، ششمین جشنواره و نمایشگاه ملی گیاهان دارویی، فرآورده های طبیعی و طب ایرانی (سنتی) که از 19 تا 22 آبان ماه 1401 در مصلی امام خمینی (ره) تهران برگزار می شود، فرصت مناسبی برای آشنایی با علم و فناوری است. دستاوردهای دانش – شرکت های مستقر و خلاق در زمینه گیاهان دارویی. این نمایشگاه همچنین پلی مطمئن بین مردم و فعالان اکوسیستم فناورانه و نوآور گیاهان دارویی و طب سنتی ایجاد می کند.

این نمایشگاه که در ششمین دوره خود در سال جاری برگزار می شود، نظام نوآوری را مبنای کار خود قرار داده است و میزبان شرکت های دانش بنیان، سرمایه گذاران در قالب صندوق های سرمایه گذاری، صندوق های پژوهش و فناوری، خانه های خلاق و نوآور، بانک ها و شرکت های سرمایه گذاری است. . صندوق های سرمایه ای، در راستای نزدیک شدن ظرفیت این مجموعه ها به جامعه، مسیر توسعه این حوزه را در کشور معرفی و تضمین کرد.

بیش از 70 شرکت خلاق و تعدادی خانه خلاق و نوآور به عنوان یکی از بازیگران جدی و تاثیرگذار در این عرصه با حمایت ستاد فناوری های نرم و توسعه صنایع خلاق در ششمین جشنواره ملی و نمایشگاه گیاهان دارویی طبیعی فرآورده ها و طب ایرانی (سنتی). حضور خواهند داشت و در حین ارائه امکانات خود از مزایای این نمایشگاه برخوردار خواهند شد.

چند سالی است که جوامع خلاق وارد عرصه گیاهان دارویی شده اند و بر اساس آخرین اطلاعات ثبت شده بیش از 72 گروه خلاق در این زمینه فعالیت دارند. شرکت هایی که در سه حوزه «توسعه بازار محصول و خدمات»، «تسهیل فضای کسب و کار» و «حمایت مالی و جذب سرمایه» از حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برخوردار هستند.

کارشناسان بر این باورند که حضور شرکت‌های فعال و خلاق در زمینه گیاهان دارویی در اکوسیستم شرکت‌های خلاق در چارچوب «صنعت خلاق» ایده‌ای قابل تأمل بود که علاوه بر ایجاد رونق بیشتر در اکوسیستم، می‌تواند منشأ چشم‌گیری باشد. ارائه خدمات به شرکت های فعال در زمینه گیاهان دارویی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بنیاد ملی نخبگان، بر این اساس ششمین جشنواره و نمایشگاه ملی گیاهان دارویی، فرآورده های طبیعی و طب ایرانی (سنتی) میزبان شرکت های خلاق عرضه کننده محصولات و خدمات خود در این زمینه است؛ آنها همچنین در حال گسترش بازار محلی خود هستند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید