چه مدارکی برای یک تور لازم است؟


اگر از طرفداران سفر و گردشگری هستید، احتمالاً اغلب به آژانس های مسافرتی یا وب سایت های مسافرتی مراجعه می کنید. چه یک سفر شخصی باشد و چه یک تور، می تواند تجربه ای فراموش نشدنی را برای شما رقم بزند. بهترین راه برای انتخاب سفر با خیر یا سفر شخصی نگاهی به شخصیت، علایق یا انتظارات شما از سفر است.

اگرچه سفر انفرادی بدون تور مزایای خود را دارد، اما برای یک سفر برنامه ریزی شده و ایمن، انتخاب یک تور مناسب منطقی است. به خصوص اگر زمان کمی برای رزرو هتل، درخواست ویزا یا خرید بلیط هواپیما با قیمت مناسب دارید، انتخاب یک تور مسافرتی مطمئن بهترین گزینه برای شروع سفر خواهد بود. برای خرید تور گردشگری به مقصد انتخابی، مدارک خاصی لازم است. اگر می خواهید مدارک خود را برای خرید تور آماده کنید در این مطلب با ما همراه باشید.

مدارک لازم جهت خرید تور داخلی


خرید ساده ترین و سریع ترین راه برای سفر و رسیدن به مقصد است بلیط هواپیما ارزان (https://www.alibaba.ir/cheap-ticket). انتخاب تور داخلی با مسافرت هوایی در کمترین زمان ممکن شما را به هر کجا که بخواهید می برد. با این حال، انتخاب شما ممکن است تور زمینی و سفر با اتوبوس یا قطار باشد. در هر صورت برای خرید تور داخلی نیاز به مدارک خاصی ندارید، کافی است کارت ملی معتبر ارائه دهید.

اگر یک تور داخلی را به صورت آنلاین از وب سایت های معتبر خریداری می کنید، در وارد کردن اطلاعات شخصی و کد کشور خود دقت کنید. همچنین اگر نکات یا محدودیت خاصی در سفر دارید در قسمت توضیحات به تفصیل توضیح دهید.

البته ممکن است ترجیح دهید تور را به صورت حضوری خریداری کنید و به توضیحات فروشنده تور با دقت گوش دهید. در این صورت کارت ملی و همراهان خود را همراه داشته باشید.

مدارک مورد نیاز برای خرید تور خارجی

اگر مقصد شما یک کشور خارجی است، به مدارک دیگری نیاز دارید. نکته جالب در مورد سفر به برخی از کشورهای خارجی همسایه این است که امکان سفر زمینی به آن کشورها وجود دارد و می توانید با سفر زمینی در هزینه های سفر صرفه جویی کنید.
فرقی نمی کند که تصمیم به سفر زمینی داشته باشید یا با هواپیما، برای خرید تور خارجی به مدارک زیر نیاز دارید:

گذرنامه

مهمترین مدرکی که برای سفر به خارج از کشور نیاز دارید، پاسپورت معتبر است. برخلاف شناسنامه، گذرنامه یک سند مادام العمر نیست و پس از صدور، 5 سال اعتبار دارد. زمانی که قصد سفر به یک کشور خارجی را دارید، باید حداقل 6 ماه تا پایان اعتبار پاسپورت خود فرصت داشته باشید. در صورتی که کمتر از 6 ماه به انقضای پاسپورت شما باقی مانده باشد، این گذرنامه معتبر نیست و توسط کارکنان پذیرش آژانس مسافرتی پذیرفته نمی شود.

اگر پاسپورت کشور دیگری دارید و می خواهید یک تور گردشگری خارجی از ایران رزرو کنید یا یکی از تورهای لحظه آخری را خریداری کنید، می توانید از پاسپورت خارجی خود استفاده کنید.

ویزا

یکی دیگر از مدارک مهمی که برای سفر به خارج از کشور نیاز دارید، ویزا است. برای سفر به برخی از کشورها مانند ترکیه و ارمنستان نیازی به ویزا نخواهید داشت. برخی از کشورهای دیگر مانند مالدیو و قطر ویزای فرودگاهی یا ویزای اضطراری برای مسافران صادر می کنند. اگر مقصد انتخابی شما نیاز به ویزا دارد، پیگیری فرآیند ویزا یکی از خدمات سفرهای خارجی است. ویزاهای سینگل، دوبار و چند بار ورود وجود دارد و صدور آنها نیازمند مدارک خاصی مانند مدارک تحصیلی، منابع مالی و … می باشد.

کشورهایی که بدون ویزا می توان از آنها بازدید کرد معمولاً به مسافر اجازه می دهد بین 30 تا 90 روز در آن کشور اقامت کند. این کشورها عبارتند از:

ارمنستان، ترکیه، گرجستان، عراق، دومینیکا، هائیتی و ونزوئلا

برخی کشورها نیز برای مسافران ایرانی ویزای فرودگاهی یا الکترونیکی صادر می کنند. با این ویزاها مسافران می توانند از 14 تا 90 روز در کشور مورد نظر اقامت داشته باشند. این کشورها عبارتند از:

جمهوری آذربایجان، کامبوج، مالدیو، عمان، قطر، لبنان، جزیره تیمور شرقی، بولیوی، توگو، رواندا، سومالی، زیمباوه، کنیا، سودان جنوبی، سومالی، نیجریه و…

بهترین راه برای یافتن تور مناسب

یکی از بهترین توصیه ها در این مورد خرید از آژانس های مسافرتی معتبر است. شاید قیمت ارزان برخی بلیط ها یا سفرها وسوسه انگیز باشد. اما فقط در صورتی از آنها خرید کنید که از صحت اطلاعات مطمئن باشید. برای انتخاب سفر و مقایسه خدمات و قیمت تورهای مختلف از چندین آژانس مسافرتی وقت بگذارید.

اگر می خواهید با خرید تور گردشگری به یک کشور خارجی بروید، می توانید بلیط هواپیما ترانزیت یا واسطه را انتخاب کنید. این پروازها در فرودگاه یکی از کشورها بین 30 دقیقه تا 24 ساعت توقف دارند و سپس با پرواز دیگری به مقصد حرکت می کنند. بلیط های ترانزیت بسیار ارزان تر از بلیط های مستقیم هستند.

البته با بررسی آژانس های مسافرتی و تورهای لحظه آخری می توانید تور مسافرتی یا بلیط هواپیما را با تخفیف های عالی خریداری کنید. همچنین برای برخی از مقاصد امکان سفر زمینی وجود دارد که قیمت آن به طور قابل توجهی کمتر از سفر با هواپیما است.

مزایا و معایب سفر با تور

مهم ترین مزیت سفر با تور خرید بلیط، رزرو هتل، ویزا، برنامه ریزی برای بازدید از جاذبه های گردشگری و … است. وقتی سفر با تور را انتخاب می کنید، خیالتان از بابت کسب و کارتان راحت است. در یک تور، می‌توانید از مکان‌هایی دیدن کنید که ممکن است در یک سفر شخصی درباره آن‌ها اطلاعی نداشته باشید.

وجود راهنمای تور و توضیحات کوتاه و مفید وی در طول سفر و پشتیبانی در صورت بروز مشکل از دیگر مزیت های سفر با تور می باشد. زمانی که با این روش سفر می کنید، در هزینه های سفر نیز صرفه جویی خواهید کرد. بهترین قسمت سفر با تور، آشنایی با سایر همسفران است که گاهی اوقات به دوستی های طولانی تبدیل می شود. سفر با تور گردشگری بهترین انتخاب برای کسانی است که به تنهایی سفر می کنند یا برای اولین بار سفر به خارج از کشور را تجربه می کنند.

با وجود تمام مزیت هایی که گفتیم، سفر با تور معایبی هم دارد. وقتی با تور سفر می کنید و در هر صورت باید با برنامه سفر بروید. زمانی که برای استراحت، غذا خوردن یا بازدید از یک نقطه توریستی دارید باید مطابق با برنامه سفر باشد و در این موارد تا حدودی آزادی خواهید داشت. همچنین اگر روحیه کار گروهی ندارید یا تنهایی را به جمع بودن ترجیح می دهید، سفر با تور تجربه خوشایندی برای شما نخواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید