شاکری: باید از ظرفیت های اقتصادی کشورهای عضو شانگهای استفاده کنیم



یکی از اعضای کمیسیون سازندگی شورای اسلامی با تاکید بر اینکه با عضویت رسمی ایران در شانگهای باید از ظرفیت‌های اقتصادی کشورهای عضو شانگهای استفاده کرد و در نتیجه از بخش خصوصی بیش از گذشته استفاده کرد.

اقبال شاکری در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به عضویت رسمی ایران در سازمان همکاری شانگهای، اظهار کرد: در دولت قبل عموماً همه ظرفیت ها و دیپلماسی اقتصادی در برجام تعلیق بود و با هیچ طرفی مذاکره نکردند، منتظر ماندند. طرف مقابل پای میز مذاکره می نشیند و اقتصاد خودش را شرطی کرده است

وی ادامه داد: در دوره جدید مجلس و دولت بر لزوم فعال سازی دیپلماسی اقتصادی تاکید شد. در این راستا قراردادهایی برای همکاری مشترک با چین و روسیه امضا شد و ایران به عضویت سازمان همکاری شانگهای درآمد.

نماینده تهران در مجلس افزود: عضویت رسمی ایران در شانگهای یکی از اقدامات خوبی است که زمینه استفاده از ظرفیت های اقتصادی را فراهم می کند. به این ترتیب باید از ظرفیت های بخش خصوصی برای صادرات و واردات به کشورهای مختلف آسیای مرکزی، غرب آسیا، خلیج فارس، مدیترانه و آسیای جنوب شرقی استفاده شود.

شاکری با بیان اینکه باید تعامل اقتصادی با کشورهای عضو شانگهای وجود داشته باشد، گفت: با عضویت رسمی ایران در شانگهای، دولت باید بیش از گذشته از ظرفیت های بخش خصوصی به ویژه تعاونی ها و اتاق های بازرگانی استفاده کند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید